söndag 13 juni 2010

Underbara kväll!



Igår hade jag en super mysig kväll med Ida =) Tobias va ute åh festa med grabbarna och Ida kom hem till mig och barnen och kolla på film åt pizza, å massa massa prat å härliga skratt.
Är så glad för min vän Ida som ska få en bebis inom en snar framtid, hon e lika tokgalen i barn som jag och vi började redan första terminen på gymnasiet att pratat om barn jag åh nu ska hon me snart ha en liten knatte å jag är SÅ glad för hennes och hennes sambos skull!! Hon kommer bli en underbar mamma!! Hon e en sådan människa som alla barn älskar att vara med =) I alla fall mina barn, Melvin blir alltid överlycklig när lektant Ida kommer och bara busar å busar =)

Just nu är Tobbe hemma, först 4 veckor pappa ledig sen 4 veckor semester så hela två månader är han hemma hos mig och våra barn, hoppas bara på finare väder snart!
Annars händer det inte så mycket. Moa växer å växer å väger nu över 6 kilo. Hon kan vända sig från rygg till mage å mage till rygg =) Härligt åh se så mkt som händer nu!
Hon sover hela nätterna på sitt rum, vaknar mellan 4-6 och vill ha lite mat men hon äter typ samtidigt som hon sover så det är inte det att man ska gå och bära eller nått sånt!

Melvin e stora gossen han med nu! Stackarn igår busa han när Ida kom och ramlar från soffan å slår i, läpp,gom,tänder och började storm blöda..
Försökte se bortom allt rinnande blod och det såg ut som om han slog i tandköttet ovanför framtanden så alla tänder klara sig! =) Han fick en fläskläpp men den har gått ner mkt redan.
Idag är en lite små nervös dag... Fast det kommer nog gå bra...
Melvin ska nämligen få måla en teckning å posta den och sina nappar till nappfen, å om han sover hela natten utan napp så kommer det ligga en paket i brevlådan nästa dag från tandfen. Min syster gjorde så med sin dotter så jag tänkte bäst att köra samma grej så kan dom prata om det ihop kusinerna. Min systerdotter klarade det galant! Hon har vart jätte duktig så vi får hoppas d går lika bra för Melvin men det tror jag väl.

Annars idag händer väl inte så mkt va jag vet.. Beror på hur Tobbe mår idag men ja kan tänka mig att han inte mår så bra efter va jag hörde inatt ;)
Funderar på att gå hem till mamma med barnen en stund nu på förmiddagen så han kan få sova ifred.

Nu är det frukost här hos oss.

1 kommentar:

  1. Gud Åsa nu sitter jag här och torkar mina tårar.
    Du är underbar.
    Hade en sån otroligt rolig kväll igår.
    Massa mys me dig och dina barn man kan inte ha det bättre.
    Lille Melvin hoppas läppen är bättre idag.
    Det kommer går super bra med tand fen =)
    Han är ju en stor kille nu.
    Love you

    SvaraRadera